איציק זהבי נבחר למנהל המחוז החרדי במשרד החינוך

    איתי גדסי 4 Comment on איציק זהבי נבחר למנהל המחוז החרדי במשרד החינוך
    18:13
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on "זה רגע שלא אשכח לעולם" | הרב ישראל מאיר לאו בראיון מרגש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר עיסוק תקשורתי נרחב סביב סוגיית המחוז החרדי ומינוי מנהל המחוז, נבחר היום מנהל למחוז החרדי – איציק זהבי, אדם חילוני. ששימש עד כה כמנכ"ל מ"מ מנכ"ל ג'וינט ישראל – אשלים, עמותה המשותפת לממשלת ישראל ולג'וינט אשר עוסקת בפיתוח שירותים ותכניות עבור ילדים, בני נוער וצעירים במצבי סיכון.

    זהבי הוא בעל תואר שני במנהל החינוך, תואר ראשון בחינוך והיסטוריה של ארץ ישראל ותעודת הוראה. יוזם ומפתח תכניות למען אוכלוסיות בסיכון בישראל עוד מימיו כמדריך בתנועת הנוער, כמנהל בי"ס תיכון וב-16 השנים האחרונות כעובד בכיר בג'וינט ישראל.

    זהבי

    כזכור, לאחר לחץ מצד חברי הכנסת החרדים, פורסם מכרז למנהל המחוז, ובכך הודח המנהל הקודם מאיר שמעוני. זאת לאחר סערה רבתי שהתחוללה סביב נושא אפליית הבנות הספרדיות בירושלים ואלעד.

    נציין כי לפני מספר ימים התכנסה ועדת המכרזים של משרד החינוך לשם בחירת המועמדים, אך הנציגים החרדים לא הוזמנו לישיבה.

    ממשרד החינוך נמסר: משרד החינוך פועל על פי הוראות התקשי"ר בנושא. הרכב ועדת הבוחנים הוא נתון חסוי, ומטעמים ברורים לא ניתן לחשוף את שמות חברי הוועדה טרם כינוס ועדת הבוחנים.

    על מינוי זהבי אמרו במשרד: "זהבי נבחר פה אחד על ידי שבעת חברי הוועדה. הוא נמצא המועמד המתאים ביותר, מאחר והוועדה התרשמה מניסיונו העשיר, מתפיסת הניהול המגובשת שלו, ומהיכרותו את המערכת החינוכית. כמו כן, לזהבי ניסיון רב שנים ביצירת שותפויות וממשקי עבודה עם משרד החינוך, משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, עמותות וארגונים.

    "זהבי בנה בעברו הכשרות מקצועיות, ופיתח תכניות ושירותים רב תרבותיים עבור אוכלוסיות ייחודיות, והיה שותף לפיתוח תכניות חינוכיות למגזרים שונים, וביניהם גם למגזר החרדי. בנוסף, זהבי הוא בעל הסמכה כמגשר, ובעל רקע עשיר בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      בס"ד

      מדובר בשערוריה!!!
      מדובר במינוי שערורייתי שנוגד את ההסכמים הקואלציוניים
      אנחנו מחכים לשמוע את דברם של חברי הכנסת החרדיים!
      בהסכם הקואלציוני בסעיף 52 הפותח את ההתחייבויות בנושא חינוך ורווחה נכתב:
      "יישמרו עצמאותו,מעמדו הייחודי ותקצובו היחסי של החינוך החרדי על כל סוגיו…אם תהיה פגיעה במעמד כאמור תפעל הממשלה לתיקון הפגיעה,בין אם בחקיקה ובין אם בדרך אחרת,הכל לפי העניין"
      האם כך הממשלה פועלת לתיקון הפגיעה בעצמאות החינוך החרדי שזעקתה כבר עלתה בקול רעש גדול עד השמיים???
      סעיף 53 בהסכם הנ"ל מחייב את הממשלה "להסדיר את מעמדו של החינוך החרדי על כל סוגיו וגילאיו בחוק ייעודי"
      אנו דורשים מראשי הסיעות יו"ר וועדת הכספים הרב משה גפני ושר הבריאות הרב יעקב ליצמן לנצל את המחוייב לפי הסעיפים בהסכם הנ"ל ולפרק לחלוטין את המחוז החרדי ולהסדיר מחדש את מעמדו העצמאי של החינוך החרדי
      ובאם לא יעשה כן הרי שאחריות כבידה ביותר מוטלת על כתיפיהם לדורות!
      גם אותם חכי"ם שלא עודדו בלשון המעטה את הכינוס של מנהלי מוסדות בראשות גדולי ישראל שתוכנן בכדי לעמוד על נפשנו, נושאים הם על כתיפיהם אשמה זו לדראון עולם!

    2. 3

      אנו דורשים כאן ועכשיו את תגובת סגן שר החינוך כיצד בדעתו להגיב!
      להלן דברי סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש שנאמרו רק לאחרונה
      כזכור סגן שר החינוך מאיר פרוש הצהיר במליאת הכנסת כי לא ישתף פעולה עם מנהל מחוז שאינו חרדי, פרוש השיב במליאת הכנסת לשאילתה של חבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד והבהיר כי אם רוצים שיתוף פעולה חייבים מנהל מחוז חרדי.

      "מיהו מנהל האגף לחינוך ערבים במשרד? חרדי? דתי לאומי? חילוני? ממש לא. עבדאללה ח'טיב, הוא מנהל האגף לחינוך ערבים במשרד, מה שאני רוצה לומר, בית המשפט הבין, כשאתה מדבר על מחוז חרדי…, הרי לא ישימו אחד שהוא דתי לאומי על הצ'רקסים ואחד שהוא חרדי על הדרוזים ואחד שהוא חילוני, ישימו – זה לא עובד ככה אם רוצים שיהיה שיתוף פעולה ומכאן זה נובע

      "אני לא הבעתי את הדעה שלי לגבי פירוק המחוז החרדי או לא כי הוא דבר שהוא קיים. אתה שואל אותי איך הוא היה צריך להיבנות? אני אומר את הדעה שלי, לא שמים דרוזי אצל הבדואים ולא שמים בדואי אצל הצ'רקסים ולא שמים חילוני אצל הערבים ולא שמים… אז כך המחוז צריך להיבנות. ".
      אם החכי"ם החרדיים נאמנים לציבור שולחיהם הם חייבים לחולל סביב העניין משבר קואליציוני
      ולהתנות ישיבתם בקואליציה בעצמאות החינוך החרדי!

    3. 2

      אם זה התוצאה במשרד החינוך אחרי כל המחאות
      והפולמוסים, נראה שהציבור החרדי נתפס כעדר של כבשים
      שאפשר להוביל אותו לאן ואיך שרוצים
      אולי הנינוחות של ליצמן שמתענג בכסא השר תורמת לתובנה
      המקוממת הזו

    4. 1

      אח"ז בנט וסמוטריץ עוד יבואו ויתממו כי הם לא מתכונים לפגוע בחרדים…